Aj...

Datum:2008-12-03 Tid:18:54:35   I kategorin:Allmänt | 2 Kommentarer

Ja, vi köpte tv sen i måndags när vi var inne i stan! Både tv och en dvd med hårddisk! :D Fick de jättebilligt tydligen, för försäljaren i butiken satte sig lite i knipa.. Haha!! Men det är ju hans problem!! Så nu har vi även tv i sonrummet, de är ju lyxigt! :P Har ju inte haft de förut. :)

Sen klantade jag till mig lite på jobbet igår natt.. På rasten vid 03.30, spillde jag up en hel kopp hett tevatten över handen. Och det gjorde så jäkla ont! Ååå!! Trodde hela handen skulle trilla av där ett tag! Har ju spillt ut både te och kaffe förut, men då har det inte blivit nåt. Men det blev så mycket på samma ställe, de sägs upp i min jacka och blev ju liksom kvar där. Stod och sköljde under vatten typ 10 min, men det gjorde sååå ont! Huden började försvinna och jag tappade känseln i lillfingret och ringfingret. Så de andra på jobbet tyckte jag skulle åka in till sjukan med det.

Anki på jobbet skjutsade in mig. I bilen in fick jag värsta frossan, hela jag bara skakade och hackade tänder och stammade när jag skulle prata. Lite läskigt. Satt som en pensionär och darrade!! Men jag fick 2 panodil när jag kom in, sen fick jag sätta mig på ett rum och vänta. Jag och mamma Anki, de trodde Anki var min mamma!! Haha!!

Men efter 40-60 min började darrandet lägga sig lite, och jag började med donna bort liksom. Var väl panodilen, kan jag tänka mig. För jag ska fortsätta äta panodil, och tar jag dem inte, blir jag lite skakig och de värker, svider, sticker och känns massa.

Blev omplåstrad, så att inte blåsorna skulle gå upp och sen skulle jag ha det ända fram till på fredag, när jag skulle till vc och bli omlagd igen. Plus att de skulle kolla så inte bränskadan gått neråt mer och blivit inflammerad. Men med min tur så lär väl det hända!! :S

Så det blev tydligen en andra gradens brännskada, sa de. Ont fan för det i alla fall!! Inget att rekomendera!! Jag har fortrarande inte fått tillbaka känseln helt i lillfingret, eller alltså, det känns som den sover. Sover väldigt hårt!! :P

Var inne i stan en sväng förut, inte lika jobbigt idag som förra gången. Men mycket givande. Så nu, mina vänner, blir det inte lätt för er runt omkring mig!! Haha!! Fick läxa.. Men mer än så säger jag inte.. :P Men det blir nog jäkligt tufft.. :S

Nä, nu ska jag kolla lite på nya tv:n! Har ju knappt hunnit med det ju!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Men käre vännen! Har du bränt dej så?? Usch vilken otur! Ja ta dina panodil o låt kroppen koncentrera sej på att läka. Hör av dej om det är nåt! Ledig tors-sön. Kram M

2008-12-03 @ 22:28:03
Postat av: Benny Brandman

Lilla Gumman då :). måste ta det lite försiktigt på jobbet. Du får ligga hemma i helgen o kolla på tv så ska jag ta hand om dig. Älskar dig puss puss

2008-12-04 @ 00:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0