Vadstena

Datum:2008-08-02 Tid:21:00:26   I kategorin:Allmänt | 3 Kommentarer

Igår var det dags för en tripp till Vadstena med halva Bennys släkt! ;) Nä, då, men ganska många ar det! 18 st var vi sammanlagt! Och sen visade sig att alla var ju faktiskt inte han släktingar, det var ju vänner också.

Det började med fika i Berg vid typ halv 11-tiden, så vi fick åka hela lååånga vägen dit först. Börje, Bennys pappa, fyllde år, så vi födelsedagsfikade där, och han fick paket.

Sen åkte vi vidare till Vadstena och började med att köpa galss :D


Här är väl större delen av sällskapet..

Sen var det dags för och bada lite, men jag och Benny hade ju inte badkläder med oss, tänkte inte på de när vi åkte hemmifrån. Men jag drog upp kjolen så långt jag kunde, och gick i ändå! Fick hålla mig på det grundare med barnen. Men det var ändå skönt att svalka sig lite, för det va så himla varmt!


Här bakom Benny badade vi

Vi gick lite på stan och köpte två jättegulliga tavlor i den där affären som bara har änglar. Jag bara fastnade för dem, de var så gulliga! Så de tänkte jag hänga upp i vardagsrummet någonstans, sen när vi tapetserar i höst :)


De söta tavlorna :)

Vi gick en lite sightsing runt slottet också, måste ju v ara turist ju!! ;)


Typisk turistbild ;)


Vy från slottet


Det fanns ankor i Vadstena också ;)

Senare på eftermiddagen, gick vi till ett ställe och åt grillbuffé, och det fanns allt, verkligen ALLT!! Massa olika sallad, potatissallad, klyftpotatis, bakad potats, TZAZIKI, aioli, massa kött, fisk, ja, allt!! Till och med efterrätt, ost och kex samt blåbårspaj med vanlijsås! :P

Där vi satt och åt, hade de en liten scen, och det satt en gubbe där och pratade och spelade musik. Och eftersom Börje fyllde år, så tänkte vi, vi måste ju sjunga för honom, när det finna mic och allt! Men det blev väl inte riktigt som vi tänkt oss, för det slutade med att jag och Madde var uppe på scen själva, och sjöng för svärfar och halva Vadstena! Ahhh, snacka om puls innan!! Jag som inte sjunger, och speciellt inte i nyktert tillstånd. Benny blev så förvånad att jag sjöng inför alla, att han till och med filmade!! Haha!! Men, det lät inte så himla dumt ändå, nu när jag lyssnat på det efter! Men svärfar blev nog glad i alla fall!!

Idag har vi vart inne i stan en sväng, växlat lite pengar till imorgon. Eller till måndag är de ju, måste ju ha euro i Finland ju. Och det konstar tydligen att växla på båten har jag hört, så vi gjorde det här hemma.

Och kom ihåg att inte ringa eller messa mig nu när vi är iväg, vet ju inte hur mobilräkningen blir annars!! :P Men jag är hemma till tisdag kväll igen!! :)


Kommentarer
Postat av: Evelina

Ha så skoj nu och hoppas vi ses på tisdag. Hälsa Benny! Kram

2008-08-03 @ 09:40:45
URL: http://eeia.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Trevlig resa gumman :D Hör av dig när ni är hemma igen! Fina bilder från vadstena förresten :D

2008-08-03 @ 19:49:55
Postat av: sandra

Fin bild på dig underifrån. jätte fin me slottet som bakgrund!!



2008-08-07 @ 11:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0