Donationsregistret

Datum:2008-08-10 Tid:10:36:41   I kategorin:Allmänt | 4 Kommentarer

Jag gjorde nyss nåt viktigt, som jag tänkt göra länge, men hela tiden glömt bort. Jag anmälde mig till donationsregistret, om jag vill donera mina organ eller inte når jag dör. Har i och för sig ett sånt kort i plånboken, men, det är ju inte säkert att man har det med sig jämt. Känns i alla fall tryggt att det ändå finns registrerat nu!

Så, alla som inte har amnält sig, gör det!

www.livsviktigt.se

Tycker det är svårt och jobbigt och tänka på det där med donation, om hur man ska göra.
Vad tycker ni?
Ska ni donera eller inte?



Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag har varit anmäld sedan länge. Jag tycker det är viktigt, och jag skulle gärna själv vilja ha hjälp om något händer mig, eller i värsta fall Enya.



Sen är det ju bra att man kan välja exakt vad det är man vill donera, jag tror inte att jag valt att donera allt. Måste nog kolla upp det, och se om jag ändrat åsikt sen dess..



Kram

2008-08-10 @ 10:51:23
URL: http://eeia.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag har varit anmäld i flera år :D Var mamma som kom hem med de där korten så både jag och andreas har ett varsitt i plånboken. Mitt ligger under körkortet :D

2008-08-10 @ 10:55:32
Postat av: LillaAnna

Just de.. de ska ju jag oxå fixa! Tack för påminnelsen! :) Jag ska absoult donera mina organ! Tänk som sagt om någon i min närhet skulle behöva dom efter att jag gått bort.. Det är en självklarhet för mig!

2008-08-10 @ 13:13:17
URL: http://www.nogg.se/twizz
Postat av: sandra

>Tack! nu har ja fixat det. kul om någon vill ha mig så ja skänker hela min kropp. skratt

ja ser det så att om det inte finns forskning o saker att testa på så skulle inte min moster levt så bra som hon gjorde sista tiden me cancer i hela kroppen, hon skulle haft ondare, min mormor skulle inte varit så gående om inte reumatism medicinen hade varit så utvecklad. så varsågod. fröken Lekander ligger på ett silver fat när hon har kollapsat

2008-08-14 @ 16:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0